ТО VW Polo: шукаємо подешевше варіант

Тест драйв

Автомобіль у всі часи потребує періодичного обслуговування, і для нього є свій «соціальний кошик»: набір першочергових засобів підтримки техстану на належному рівні. Це заміна олій, фільтрів, свічок запалювання, гальмівної рідини та інших витратних матеріалів. Яким є сьогодні «прожитковий мінімум»? Спробуємо розібратися на популярному автомобілі мас-сегменту, використовуючи різні «майданчики», починаючи з офіційного.

Народний німецький
З усього списку претендентів на експеримент вибір припав на Volkswagen Polo Sedan: старий, але ще не старий екземпляр 2017 року випуску, тобто рестайлінговий, з атмосферним двигуном 1,6 л у версії 110 к.с. (Індекс CWVA), з автоматичною трансмісією. Сама модель із масових на російському ринку (продається з 2010 року), один із хітів так званого сегменту В+. До всього «німець» хоч і локалізований у Росії, але серед однокласників, скажімо, найближче виявився до епіцентру санкційної стихії. Що буде з виробництвом — для власників уже не так важливо, на порядку денному інше питання — що буде з наявністю запчастин та розхідників на вторинному ринку? Конкретно щодо поточної ситуації: що змінилося, які (і за якою тепер ціною) залишилися можливості проведення техобслуговування на звичному за якістю рівні та які альтернативні пропозиції?

Трохи про особливості моделі. Як відомо, з рестайлінгом 2015 року сімейство VW Polo Sedan отримало 1,6-літровий «атмосферник» нової серії (ЕА211), який при збереженому робочому об’ємі та розподіленому упорскуванні палива має низку відмінних рис від попередника. Зокрема, тут ремінний привід ГРМ та інша конфігурація системи впуску, а інший повітряний фільтр, короб якого накриває майже весь двигун. Сам фільтр поміняти нескладно, але для доступу до свічок запалювання (з індивідуальними котушками запалювання) потрібно зняти коробку повністю. Втім, якихось особливих труднощів і витрат у часі це теж вимагає. Ще важливо, що у «рестайлу» зберігся легкий спосіб заміни салонного фільтра (розташований під передньою панеллю з боку пасажира), та й паливний фільтр залишився виносним (розміщений під днищем), що також несе свої переваги в експлуатації.

Так ось, наш автомобіль 2017 року вже не на гарантії, тому допускає різні вольності в підходах до вибору запчастин і місць для обслуговування. Тим більше, з урахуванням нинішнього непростого часу. І мета — з’ясувати, які шанси на успіх з урахуванням різнопланових рішень цього завдання.

За обсягом передбачуваних робіт сильно поглиблюватися немає сенсу: дорогі й взагалі довгоінтервальні процедури (заміна ременя ГРМ, рідини в «автоматі», профілактика системи кондиціювання) не розглядатимемо — інакше вийде мішанина. Виходимо з менш складних завдань, але все ж таки розширеним списком: заміна моторного масла (з фільтром, звичайно), повітряного, салонного та паливного фільтрів, а також свічок запалювання. Саме той пакет, який для VW Polo включений за регламентом через 60 000 км пробігу (ТО-4, ТО-8 і далі).

Як уже говорилося, заміна повітряного та салонного фільтрів тут настільки проста і доступна більшості, що ці операції можна виключити як оплачувані послуги (тобто робити самому), але заради чистоти експерименту виходитимемо все ж таки з інтересів тих автовласників, для кого важливо все довіряти фахівцям.

На вибір моторного масла можна говорити нескінченно, зараз все зведемо до простої формули: орієнтир на синтетику-класику з в’язкістю SAE 5W-40. Виглядає оптимально з урахуванням пробігу нашого автомобіля більше 100 000 км, настання теплого сезону і, власне, це в рамках рекомендацій автовиробника. Звичайно, за наявності відповідного допуску VW 502 00/505 00. За маркою була «приписана» олія Castrol, така й заливалася, але тепер звертатимемо увагу і на альтернативи.

Все включено
Таскати почнемо якраз з офіційного дилерського центру, так би мовити, візьмемо його за відправну точку. Адже де, як не тут, машину знають та приймають як рідну, з наявністю оригінальних комплектуючих. У сервісі «офіціалу» приймальник, дізнавшись, що буде заміна паливного фільтра та свічок запалювання, відразу озвучив ціну в районі 30 000 рублів. Але у підсумковій калькуляції вартість виявилася нижчою, оскільки на постгарантійні машини діють знижки на роботи, тобто нормо-година дешевша, а також є певний вибір зі свічок запалювання та моторного масла.