Lexus, відверто кажучи, не тюнінгована марка. Звичайно, апгрейд гальм та елементи обважування мають попит, але далеко не для всіх моделей. Спорт-версії F-Sport теж не стали мейнстримом, як AMG та S-line. Але є й винятки. IS першого покоління – тюнінговий Lexus всієї Русі. Знайти його у заводському стані — непросте завдання. Ось і приклад – седан 2001 року випуску.
Скромність не прикрашає
У тому, що цьому седану люблять прикручувати всякі спойлери, Lexus сам і винен. Навіщо було народжуватися таким скромником? Найбільше засмучує передня частина, яка вийшла на диво маловиразною. Солідний GS другого покоління, що з’явився роком раніше, і то веселіше буде. Гарний заряджений енергією динамічний профіль, але це наслідок задньопривідного компонування, а не заслуга дизайнерів. У результаті задні ліхтарі, що дали свого часу поштовх до розвитку цілої індустрії тюнінгу, — єдина деталь, що по-справжньому запам’ятовується.
Для синього Лексуса все це у минулому. Капот модифікований в стилі деталей від D-Max (ні, нічого не заливає всередину). Плюс «спідниці» TRD та оригінальний спойлер на кришці багажника. Влітку до них приєднується “губа” ChargeSpeed на передній бампер. Повний набір, завдяки якому IS став нарешті схожий на спортседан.
Преміальна тіснота
Салон цього седана теж не уникнув доробок. Тут і класне спортивне кермо Motamec з нульовою міткою, і навіть напівківш Recaro, що дістався водієві. Але набагато цікавіше поглянути на рідні деталі Lexus. Головна з них — це, звичайно, оригінальний спідометр, в шкалу якого вписані покажчики температури двигуна, рівня палива і напруги бортової мережі. Виглядає як дорогий хронограф від Montblanc чи TAG Heuer. Цю красу так і хочеться виламати зі щитка приладів і забрати з собою.
Вистачає й інших приємних речей. Розкішною алькантарою щедро загорнута верхня половина дверної карти. Це вам не скромна шкіряна вставочка, як у конкурентів. Цим же матеріалом, навпіл з відмінною шкірою, оздоблені та крісла. І знову Lexus зоригінальничав – штучна замша використана не тільки по центру сидіння, а й лізе на боковини. Профіль у крісел вдалий, а обійми бічної підтримки такі міцні, що поспати не дадуть. Поліпшувати демографію РФ також незручно.
Весь цей випендреж у Лексусі дуже навіть до місця. Це відмінний спосіб відволіктися від твердого пластику, що трапляється тут і там. До того ж, передня панель сама по собі не вражає дизайном.
До ергономіки претензій немає і бути не може. Все зручно та завжди під рукою. Щоправда, у цьому заслуга і мінімальної ширини Лексуса. Звідси явне відчуття тісноти, особливо на задніх сидіннях. А чого ще чекати від задньопривідного седана, який за довжиною та величиною колісної бази поступається нинішній Toyota Corolla?
Хіба що гарної комплектації. І тут IS не розчарує. Клімат-контроль, “електропакет”, підігріви та пристойна “музика” – повний “фарш” за мірками початку “нульових”. І начхати на крихітний багажник, який вміщує всього 400 л.
Повний вперед!
Технічно IS200 — близький родич маркоподібних седанів, розроблених Toyota у 80–90-х роках. Малюк Lexus запозичив у них універсальну задньопривідну платформу. Завдяки цьому вдалося досягти оптимального розподілу ваги по осях.
Ось чому IS такий веселий, зрозумілий і живий на ходу. Цей упертюх продовжує чіплятися за траєкторію навіть у ситуаціях, де інший задньопривідний автомобіль уже давно запищав би шинами. Усі команди седан виконує негайно, беззаперечно і не думає кренитися навіть у крутих поворотах.
М’якістю підвіски IS не відрізнявся навіть у заводському виконанні. Седан натягували для бою з «троячки» BMW та іншими «німцями». У разі бійцівський характер посилений тюнінговими компонентами. Список вражає – задні нижні важелі Taiko, що регулюються, тяги сходження і рульові сошки ЕПБtuning. Ззаду зроблено нульовий розвал, а спереду розвал 6 градусів. Довершують картину стійки JIC Fulltap, що повністю регулюються. Відбій виставлений на максимум, стиснення – на мінімум. Плавність ходу цілком прийнятна. Розбитим весняним асфальтом IS йде щільно, але аж ніяк не жорстко. «Лежачі поліцейські» явно не головні вороги тюнінгованого Лексуса.