Заміна масла в АКПП: як поміняти масло в коробці автомат

Поради

Практично будь-який власник автомобіля стикається з «капризами» АКПП, яка хороша в експлуатації, але затратна у ремонті. То вона раптом сіпається, то не вчасно перемикається. Невже час міняти коробку передач і розщедрюватися і на запчастину, і на послуги автосервісу?

Не поспішайте: можливо, проблему вирішить заміна олії в АКПП своїми руками. 

Якщо поміняти масло за всіма правилами, то механізм прослужить ще довго, при цьому не створюватиме проблем. Звичайно, хтось заперечить: у сучасних коробках-автоматах, на відміну від двигуна, олія може працювати в рази довше.

А ще автохімія стала з приставкою smart: часто-густо трансмісійні рідини з значними списками спеціальних присадок, які дозволяють їм довго зберігати робочі якості. Але масло в коробку-автомат все одно доведеться купити, якщо авто активно експлуатується у складних умовах:

  • щоденна їзда на високій швидкості – типово для міста з його пробками;
  • поїздки з причепом, по засніженій та обмерзлій трасі, бездоріжжям і в горах;
  • іномарка з великим пробігом, модель коробки-автомата застаріла і не справляється з навантаженнями.

    У таких випадках рідину змінюють через кожні 40 тис. км. пробігу. І тільки якщо на авто їздять акуратно трасою без різких прискорень, то замінити масло для трансмісії можна через 80-100 тис. км пробігу. Такий підходить «подарує» АКПП до 300 тис. км пробігу.

    З чого почати?

    Для початку – купити потрібну олію для АКПП з урахуванням низки параметрів. Як правило, докладне маркування вказується на упаковці продукту, нічого складного з підбором немає. Але якщо зацікавили продукти різних брендів, чи сподобалася новинка – краще проконсультуватися зі спеціалістом автосервісу чи магазину автохімії.

    Ще можна вивчити сервісну книжку до вашого автомобіля: у ній виробник вказав періодичність заміни трансмісійної олії. Але трапляється, що такої інформації немає. Тоді заміну роблять через кожних 40 тис. км пробігу. Особливо, якщо іномарка вже з пробігом, і ви щодня за кермом.

    Масло змінюють двома способами

    Є часткова та повна заміна олії в АКПП. Часткова в режимі «злив-залив» має на увазі злив 40-60% від загального обсягу олії. Заливається той самий обсяг рідини. А при повній заміні масло видаляють із механізму повністю, навіщо його ретельно промивають та заливають новий продукт.

    Якщо часткову заміну олії в АКПП можна зробити своїми руками, то повну – тільки з використанням обладнання та в умовах автосервісу. Є багато суперечок з приводу того, який із способів є ефективнішим. У кожного свої плюси, просто потрібно розуміти, який варіант актуальніший. 

    Коли робити часткову заміну олії?

    Якщо вибираєте цей спосіб, то міняти рідину доведеться частіше. Для повної зміни потрібно щонайменше двох циклів. Щоразу потрібно 3-5 літрів рідини. Наразі виробники пропонують спеціальні комплекти для заміни, тож не доведеться думати, яку олію в АКПП залити.

    У чому особливості комплектів? Вони передбачені різні аксесуари. Наприклад, заливні та зливні пробки, змінні фільтри та прокладки, різні кріплення. Часткова заміна масла для коробки-автомата має ряд переваг:

    • недорого в плані витрат;
    • очищуються і піддон, і фільтри;
    • менший ризик пошкодити коробку-автомат.

    При всій економічності та нескладності способу у нього є один недолік – потрібно більше часу на заміну рідини.

    Кому варто віддати перевагу повній заміні?

    Особливість такого способу – повна заміна олії шляхом видавлювання за допомогою тиску. Хтось робить все маніпуляції сам або звертається до гаражного майстра, але краще все зробити на СТО, де олію в АКПП повністю поміняють за чітким планом:

    • промивають всю систему;
    • видавлюють стару олію;
    • змінюють фільтри та прокладки піддону.